سمانه ابراهیمی؛ مهدی معینی کیا؛ عادل زاده بابلان
دوره 1، شماره 2 ، مهر 1397، ، صفحه 45-50
چکیده
امروزه، پیشرفت تکنولوژیکی سریع، وابستگی جامعه به فناوری اطلاعات را افزایش داده است. یکی از انواع تکنولوژی، یادگیری آنلاین است که یکی از چالش های موسسات آموزش عالی است. هدف از این مطالعه بررسی روابط ساده و چندگانه بین سهولت استفاده درک شده و سودمندی درک شده با پذیرش یادگیری الکترونیکی است. این پژوهش از نوع توصیفی-همبستگی است و در دانشگاه ...
بیشتر
امروزه، پیشرفت تکنولوژیکی سریع، وابستگی جامعه به فناوری اطلاعات را افزایش داده است. یکی از انواع تکنولوژی، یادگیری آنلاین است که یکی از چالش های موسسات آموزش عالی است. هدف از این مطالعه بررسی روابط ساده و چندگانه بین سهولت استفاده درک شده و سودمندی درک شده با پذیرش یادگیری الکترونیکی است. این پژوهش از نوع توصیفی-همبستگی است و در دانشگاه محقق اردبیلی در طی دوره ترم 2014-2015 انجام شده است. داده ها با استفاده از پرسشنامه ای با سطح اطمینان بالا (آلفای کرونباخ 86/0) از 146 مدرس دانشگاهی جمع آوری شد. روش نمونه گیری سهم و تصادفی بود. برای تحلیل رابطه ساده و چندگانه بین متغیرها، همبستگی و رگرسیون استفاده شد.نتایج نشان داد که سهولت استفاده درک شده و مفید بودن درک شده، پیش بینی پذیرش یادگیری الکترونیکی را به طور قابل توجهی افزایش می دهد (R = 2.214، F (2، 145) = 3.415، p