مهدیه مهدی زاده
چکیده
هدف از پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش ترکیبی در نظام آموزش از دور بر عملکرد تحصیلی درس هنر دانش آموزان پایه هفتم متوسطه اول شهرستان گناباد در سال تحصیلی96-95 بود. پژوهش از نوع نیمه تجربی با طرح پژوهش پیش آزمون پس آزمون با گروه آزمایش و کنترل انجام شد. جامعه پژوهشی شامل کلیه دانش آموزان دختر پایه هفتم متوسطه اول در شهرستان گناباد بود، ...
بیشتر
هدف از پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش ترکیبی در نظام آموزش از دور بر عملکرد تحصیلی درس هنر دانش آموزان پایه هفتم متوسطه اول شهرستان گناباد در سال تحصیلی96-95 بود. پژوهش از نوع نیمه تجربی با طرح پژوهش پیش آزمون پس آزمون با گروه آزمایش و کنترل انجام شد. جامعه پژوهشی شامل کلیه دانش آموزان دختر پایه هفتم متوسطه اول در شهرستان گناباد بود، که درسال تحصیلی 96-95 مشغول به تحصیل هستند. نمونه پژوهش که به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شده بود شامل 58 دانش آموز بودند که در دو گروه آزمایش و کنترل تقسیم شدند که این دو گروه بر اساس پیشرفت تحصیلی همگن شده بودند. به گروه آزمایش آموزشها به صورت ترکیبی داده شده و گروه کنترل به سبک و شیوه عادی و سنتی آموزش میدیدند پیش آزمون عملکرد تحصیلی درس هنر بر روی دو گروه آزمایش و کنترل اجرا گردید و پس از آن آموزش ترکیبی در 12 جلسه برای دانش آموزان گروه آزمایش اجرا شد و بعد از پایان دوره آموزشی مجدد از هر دو گروه پس آزمون عملکرد تحصیلی گرفته شد. نتایج این پژوهش با استفاده از تحلیل کواریانس با استفاده از نرم افزار spss مورد بررسی قرار گرفت. یافته های پژوهش نشان داد که عملکرد تحصیلی دانش آموزان گروه آزمایش در مباحث نقاشی ایرانی، طراحی اشیاء کاربردی بر اساس طرح میوه و طرح گل، ایدههای جدید طراحی از اشیاء و عملکرد تحصیلی در مباحث بافت طراحی منظم افزایش یافته بود و تفاوت عملکرد تحصیلی درس هنر دانش آموزان گروه آزمایش افزایش قابل توجه معناداری را نشان داد.
علی اکبر عجم؛ مهدیه مهدی زاده؛ جواد فرزانفر
چکیده
پژوهش حاضر با هدف اثربخشی دوره یادگیری ترکیبی بر عملکرد تحصیلی دانشآموزان پایه هفتم در زمینه عکاسی در درس هنر انجام شد. روش تحقیق نیمه آزمایشی با پس آزمون، پیش آزمون و گروه گواه بود. جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان دختر مقطع متوسطه هفتم شهرستان گناباد می باشد. نمونه پژوهش 58 نفر بود که به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب و در دو گروه ...
بیشتر
پژوهش حاضر با هدف اثربخشی دوره یادگیری ترکیبی بر عملکرد تحصیلی دانشآموزان پایه هفتم در زمینه عکاسی در درس هنر انجام شد. روش تحقیق نیمه آزمایشی با پس آزمون، پیش آزمون و گروه گواه بود. جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان دختر مقطع متوسطه هفتم شهرستان گناباد می باشد. نمونه پژوهش 58 نفر بود که به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب و در دو گروه آزمایش و کنترل قرار گرفتند. به گروه آزمایش آموزش بر اساس یادگیری ترکیبی داده شد و گروه کنترل تحت آموزش سنتی قرار گرفتند. پیش آزمون عملکرد تحصیلی در زمینه عکاسی در درس هنر در دو گروه آزمایش و گواه انجام شد و پس از 12 جلسه آموزشی به سبک یادگیری ترکیبی برای گروه آزمایش، پس آزمون عملکرد تحصیلی در زمینه عکاسی در درس هنر بین هر دو گروه اجرا شد. نتایج با استفاده از تحلیل کوواریانس در نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها حاکی از آن است که عملکرد تحصیلی گروه آزمایش در زمینه آشنایی با عکاسی و منظره یاب و شناسایی بهترین زاویه عکاسی، در شناخت و شناسایی و روش کار دوربین های آنالوگ و دیجیتال، با توجه به نقطه تاکید در عکاسی، در طریقه عکاسی در زمانهای مختلف و عکاسی در شب و نور پردازی در عکاسی افزایش یافته است و بین عملکرد تحصیلی گروه آزمایش و کنترل در زمینه عکاسی تفاوت معناداری وجود دارد.
علی اکبر عجم؛ مهدیه مهدی زاده
دوره 1، شماره 1 ، تیر 1397، ، صفحه 61-74
چکیده
هدف از پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش ترکیبی در نظام آموزش از دور بر عملکرد تحصیلی درس هنر دانش آموزان پایه هفتم متوسطه اول شهرستان گناباد در سال تحصیلی96-95 بود. پژوهش از نوع نیمه تجربی با طرح پژوهش پیش آزمون پس آزمون با گروه آزمایش و کنترل انجام شد. جامعه پژوهشی شامل کلیه دانش آموزان دختر پایه هفتم متوسطه اول در شهرستان گناباد بود، ...
بیشتر
هدف از پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش ترکیبی در نظام آموزش از دور بر عملکرد تحصیلی درس هنر دانش آموزان پایه هفتم متوسطه اول شهرستان گناباد در سال تحصیلی96-95 بود. پژوهش از نوع نیمه تجربی با طرح پژوهش پیش آزمون پس آزمون با گروه آزمایش و کنترل انجام شد. جامعه پژوهشی شامل کلیه دانش آموزان دختر پایه هفتم متوسطه اول در شهرستان گناباد بود، که درسال تحصیلی 96-95 مشغول به تحصیل هستند. نمونه پژوهش که به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شده بود شامل 58 دانش آموز بودند که در دو گروه آزمایش و کنترل تقسیم شدند که این دو گروه بر اساس پیشرفت تحصیلی همگن شده بودند. به گروه آزمایش آموزشها به صورت ترکیبی داده شده و گروه کنترل به سبک و شیوه عادی و سنتی آموزش میدیدند پیش آزمون عملکرد تحصیلی درس هنر بر روی دو گروه آزمایش و کنترل اجرا گردید و پس از آن آموزش ترکیبی در 12 جلسه برای دانش آموزان گروه آزمایش اجرا شد و بعد از پایان دوره آموزشی مجدد از هر دو گروه پس آزمون عملکرد تحصیلی گرفته شد. نتایج این پژوهش با استفاده از تحلیل کواریانس با استفاده از نرم افزار spss مورد بررسی قرار گرفت. یافته های پژوهش نشان داد که عملکرد تحصیلی دانش آموزان گروه آزمایش در مباحث نقاشی ایرانی، طراحی اشیاء کاربردی بر اساس طرح میوه و طرح گل، ایدههای جدید طراحی از اشیاء و عملکرد تحصیلی در مباحث بافت طراحی منظم افزایش یافته بود و تفاوت عملکرد تحصیلی درس هنر دانش آموزان گروه آزمایش افزایش قابل توجه معناداری را نشان داد.