با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن یادگیری الکترونیکی ایران

نوع مقاله : علمی-پژوهشی

نویسندگان

چکیده

ارزیابی عملکرد، یک فرایند مهم راهبردی در سازمانها تلقی می‌شود ؛ درصورتی که ارزیابی عملکرد با دیدگاه فرایندی و بطور صحیح و مستمر انجام شود، در بخش دولتی موجب ارتقا و پاسخگویی دستگاههای اجرایی و اعتماد عمومی به عملکرد سازمانها و کارایی و اثربخشی دولت می‌شود.هدف ازاین پژوهش ارزیابی عملکرد بر اساس مدل کارت امتیازی متوازن جهت پیاده سازی استراتژی‌های مراکزآموزش مجازی می باشد ؛پژوهش‌ازنوع تحقیقات پیمایشی‌محسوب می‌گردد. که‌در این تحقیق از شیوه نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای با بکارگیری تکنیک انتساب متناسب با حجم استفاده شد. جمعیت آماری این پژوهش شامل کارکنان در دسترس شاغل در مراکز استان کرمان در سال1396 می‌باشد. حجم‌ جمعیت 350 نفروحجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران تعداد 184 نفر برآورد شده، درجمع آوری داده ها از دو روش اسنادی و میدانی استفاده شد. به منظور سنجش هریک از مؤلفه های تحقیق از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد. روش آماری تحلیل عاملی تأییدی می باشد ، بررسی فرضیه ها نشانگراین است که رابطه مستقیم بین اجرای BSC عوامل مربوطه به (یادگیری ، نوآوری و شایستگی) ، (وجه مالی) ، (فرآیند داخلی S) باعملکرد سازمانی وجود دارد. ولی بین اجرای عامل (رضایت مندی‌مشتری) با عملکرد رابطه وجود ندارد. نتایج کلی نشان می دهد اجرای مدل BSCبا عملکرد سازمانی رابطه مستقیم دارد.

کلیدواژه‌ها

References
[1] Kaplan, R. S& Norton D. P. (2001). The Strategy-Focused Organization, Harvard School
Press.
[2] Guran Orimi, Arassto, Abedi, Ghasem,Nadi ,Asghar .(2014), Assessment of function based
on Balanced Score Card (BSC) to Implement Strategies of Imam Khomini TherapeuticEducational
Center – Sari . Pyavard Salamat, 6(3). pp.215-224.
80 Quarterly Journal of Iranian Distance Education (IDEJ), Vol. 1, No. 4, Spring 2019
[3] Asadi, M. M.Ghafouri ,S,H.Sadeghi Arani, Z. Khosravanyan ,H. (2010). Performance
assessment in hospitals of Yazd University of Medical Sciences medical university using
Balanced Card models combined, Data envelopment analysis, Journal of Medical Sciences of
Yazd,6(18), pp. 559-569.
[4] Iravani Tabrizi AmirPour, P. Fazlli, S.Alvandi ,M. (2012).Using combined approach of
FAHP-BSC To evaluate the performance of Hashemi Nejad Hospital Tehran", Health
Information Management Journal, 9(3),pp.327-338.
[5] Ebrahimi, M. Study the relationship strategic management of information systems in line with
the card balance and performance of information systems, Master's thesis, Tehran University
(2005).
[6] Banker,R,D.Janakiraman,S,N.& Konstans.C. (2005). A balanced Scorecard analysis
performance metrics". European Journal of Operational Research, 154(1). pp.423-436.
[7] Abran, A. and Buglione, L. A. (2004), multi-mention model for consolidating balanced
Scorecards, Advances in Engineering Software.34(1), pp.339-349.
[8] Barati, A. Maleki, M. Golestani, M. Imani, A. (2006). Evaluation of the Performance
Management System of the Employees of Amiralmomenin (P.B.U.H) Hospital of Semnan
making use of the Balanced Score Card2005-2006. J Health Adm, 9(25). pp. 47-54.
[9] Ajami, C.Tofighi, S,h. Seyachani, A.(1998). Assessment of function of medical records
department of hospital with a balanced Cart approach in Fatemeh Alzahra hospital.
[10] Nasiri Pour, A. Tabibi, J. GhasemBegloo, A. Jadidi, R. Designing the Assessment of function
Model for Iranian Public Hospitals.7(4). pp.40-45.
[11] Vatankhah, S. Salemi, A. (2010). A Study on Evaluation System of Hospitals Affiliated to
Iran University of Medical Sciences Using Balance ScoreCards, Tehran, Iran. J Health
Adm,12(38). pp. 49-58.
[12] Asgari, R. Goudarzi, R. Fallahzadeh ,H. Zareie .B. Dehghani ,A(2012). Performance
assessment in hospitals of Yazd University of Medical Sciences medical university using a
quantitative approach, data envelopment analysis. Pyavard Salamat, 6(3), pp.215-224.