با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن یادگیری الکترونیکی ایران
علمی-پژوهشی
بررسی مولفه های طراحی محیط های آموزش الکترونیکی در آموزش عالی و ارائه چارچوب طراحی آموزشی

یوسف مهدوی نسب؛ اسماعیل سعدی پور؛ مهسا مرادی

دوره 1، شماره 4 ، فروردین 1398، صفحه 9-24

https://doi.org/10.30473/idej.2019.6123

چکیده
  طراحی آموزشی نقش کلیدی در اثربخشی دوره های آموزشی مختلف دارد و پژوهش ها نشان می دهند طراحی آموزشی به عنوان یکی از مولفه های تاثیر گذار بر کیفیت دوره های آموزش الکترونیکی نیز محسوب می شود؛ با این وجود در طراحی و اجرای دوره های آموزش الکترونیکی، طراحی آموزشی به نحو شایسته مورد توجه قرار نمی گیرد و در نتیجه شاهد دوره های آموزشی فاقد کیفیت ...  بیشتر

علمی-پژوهشی
A Model for Utilizing Social Softwares in Learning Management System of E-Learning

مریم حق شناس

دوره 1، شماره 4 ، فروردین 1398، صفحه 25-38

https://doi.org/10.30473/idej.2019.6124

چکیده
  Although social softwares are interactive and communication tools that play an effective role in the field of learning and teaching, unfortunately, the interactive educational method using web2 tools is a new approach in Iran. In the other hand, the learning management system used by many virtual universities to improve the learning and learning process of students has some shortcomings and problems. According to research conducted by researchers, the combination of a learning management system and a social software in universities has reduced many of these constraints. The purpose of this research ...  بیشتر

علمی-پژوهشی
تاثیر آموزش ترکیبی مبتنی بر هوشهای چندگانه بر میزان یادگیری

محبوبه فناخسرو؛ سولماز نورآبادی

دوره 1، شماره 4 ، فروردین 1398، صفحه 39-48

https://doi.org/10.30473/idej.2019.6126

چکیده
  در دهه اخیر، تمایل به استفاده ازرویکرد یادگیری ترکیبی در سراسر دنیا، بخاطر مزایا و ویژگی های مثبت آن و در راستای اصلاح نقطه ضعف های آموزش الکترونیکی و چهره به چهره، روندی فزاینده داشته است. هدف این پژوهش،بررسی تاثیر آموزش ترکیبی مبتنی بر هوشهای چندگانه گاردنر بر میزان یادگیری دانشجویان و مقایسه آن با روش حضوری بود.این پژوهش شبه آزمایشی ...  بیشتر

علمی-پژوهشی
مطالعه تطبیقی سبک های یادگیری دردانشجویان دوره های یادگیری الکترونیکی و عادی دانشگاه پیام نور وارتباط آن با رضایت مندی از کیفیت دوره های تحصیلی آنان

فروزان ضرابیان

دوره 1، شماره 4 ، فروردین 1398، صفحه 49-60

https://doi.org/10.30473/idej.2019.6127

چکیده
  این پژوهش با هدف مطالعه تطبیقی سبک های یادگیری و ارتباظ آن با رضایت مندی تحصیلی در دانشجویان دو گروه الکترونیک و عادی انجام پذیرفته است.روش پژوهش از نوع پژوهش‌های توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه پژوهش کلیه دانشجویان دختر و پسر کارشناسی ارشد دوره های الکترونیکی (مجازی) و عادی (سنتی) رشته های علوم انسانی و فنی مهندسی و علوم پایه دانشگاه ...  بیشتر

علمی-پژوهشی
« ILCT » آزمونی برای سنجش ویژگی های یادگیرنده مستقل در نظام آموزش از دور با شیوه یادگیری الکترونیکی

مژگان حیدری

دوره 1، شماره 4 ، فروردین 1398، صفحه 61-72

https://doi.org/10.30473/idej.2019.6128

چکیده
  این پژوهش به منظور بررسی ویژگی ها و توانایی های یادگیرنده در نظام یادگیری الکترونیکی انجام شده است. با استفاده از مبانی نظری پژوهش و بررسی مطالعات انجام شده و کسب نظر صاحبنظران ویژگی های انگیزش ، هوش و هوش هیجانی ، سبک های یادگیری و سبک های هویتی یاد گیرندگان به عنوان ویژگی های مورد نیاز یادگیرنده انتخاب و مورد مطالعه در این پژوهش قرار ...  بیشتر

علمی-پژوهشی
ارزیابی عملکرد برای توسعه مراکز آموزش مجازی با رویکرد کارت امتیازی متوازن( BSC)

احسان احدمطلق؛ علیرضا آبرود؛ مهناز اسکندریان

دوره 1، شماره 4 ، فروردین 1398، صفحه 73-81

https://doi.org/10.30473/idej.2019.6129

چکیده
  ارزیابی عملکرد، یک فرایند مهم راهبردی در سازمانها تلقی می‌شود ؛ درصورتی که ارزیابی عملکرد با دیدگاه فرایندی و بطور صحیح و مستمر انجام شود، در بخش دولتی موجب ارتقا و پاسخگویی دستگاههای اجرایی و اعتماد عمومی به عملکرد سازمانها و کارایی و اثربخشی دولت می‌شود.هدف ازاین پژوهش ارزیابی عملکرد بر اساس مدل کارت امتیازی متوازن جهت پیاده ...  بیشتر