با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن یادگیری الکترونیکی ایران
علمی-پژوهشی
فناوری در آموزش زبان

دارا تفضلی؛ میشل پیکارد

دوره 2، شماره 2 ، اردیبهشت 1399، صفحه 1-2

https://doi.org/10.30473/idej.2020.6885

چکیده
  فناوری زندگی دانشگاهی ما را در قرن بیست و یکم به شدت تغییر داده است. چالش معلمان و محققان در زمینه آموزش زبان، آماده کردن معلمان و دانش آموزان با سوادها و شایستگی های جدید است. اصطلاحاتی مانند «سواد دیجیتال»، «سواد فناوری اطلاعات و ارتباطات»، «سواد»، «سواد رایانه»، «سواد چندگانه» و غیره. توسط محققان [1] توضیح ...  بیشتر

علمی-پژوهشی
ما با هم یاد گرفتیم این بهترین تجربه برای من بود: "ایجاد وب سایت در کلاس درس ESL

وندی مارتل؛ سابین سیکمن

دوره 2، شماره 2 ، اردیبهشت 1399، صفحه 11-30

https://doi.org/10.30473/idej.2019.6866

چکیده
  این مطالعه کیفی و اکتشافی فرصت‌های یادگیری و استراتژی‌های یادگیری ارائه شده توسط وظایف با واسطه فناوری را بررسی کرد. در این مطالعه، گروهی از زبان آموزان انگلیسی به عنوان زبان دوم (ESL) در یکی از دانشگاه های آمریکایی با یکدیگر همکاری کردند تا یک وب سایت برای دانشجویان بین المللی بالقوه ای که قصد تحصیل در خارج از کشور در آلاسکا را دارند ...  بیشتر

علمی-پژوهشی
تجربه توسعه حرفه ای مشارکتی در دوره آموزش معلمان CALL ترکیبی

فاطمه نامی؛ سیده سوسن مارانی؛ الهه ستوده نما

دوره 2، شماره 2 ، اردیبهشت 1399، صفحه 31-40

https://doi.org/10.30473/idej.2019.6867

چکیده
  سال‌ها پس از اولین سکه‌گذاری اصطلاح یادگیری ترکیبی یا ترکیبی، این شیوه یادگیری و دوره‌ها و برنامه‌های مرتبط با آن هنوز به طور گسترده در زمینه آموزش معلمان CALL مورد بررسی قرار نگرفته است. در تلاشی برای روشن کردن بیشتر این پایگاه پژوهشی، مطالعه موردی حاضر بر پتانسیل‌های تجارب یادگیری مشارکتی در یک دوره آموزش ترکیبی معلم برای توسعه ...  بیشتر

علمی-پژوهشی
زبان های خارجی و یادگیری به کمک کامپیوتر: اصول جدید برای ارزیابی زبان در تلگرام؟

داگلاس التامیرو

دوره 2، شماره 2 ، اردیبهشت 1399، صفحه 41-54

https://doi.org/10.30473/idej.2019.6868

چکیده
  در این مقاله به بررسی اصول و جنبه‌های عملی ارزیابی زبان در یادگیری زبان‌های خارجی (FL) می‌پردازم، به‌ویژه با تمرکز بر یادگیری زبان به کمک رایانه (CALL) و سایر زمینه‌هایی که در آن رایانه‌ها به عنوان ابزاری برای یادگیری از راه دور استفاده می‌شوند. ارزیابی زبان (Computer-Aided Assessment - CAA). ارزشیابی یک بعد اساسی از تجربیات یادگیری را تشکیل می دهد ...  بیشتر

علمی-پژوهشی
استفاده از فناوری کمکی نوشتن برای بهبود عملکرد دانشجویان دانشگاه

بوکچبا هیچام؛ بوهانیا بچیر

دوره 2، شماره 2 ، اردیبهشت 1399، صفحه 55-68

https://doi.org/10.30473/idej.2019.6869

چکیده
  موفقیت در دانشگاه به داشتن مهارت های برجسته نویسندگی بستگی دارد. با این حال، در بین تمام مهارت های زبانی، مهارت نوشتن سخت ترین مهارت برای تسلط است و وضعیت در مورد زبان دوم یا زبان های خارجی بدتر می شود. پژوهش حاضر با بررسی تأثیرات تطبیق فناوری‌های تصحیح خودکار و غلط‌گیر املا بر مهارت‌های نوشتاری، راه‌های مناسبی را برای غلبه بر دشواری‌های ...  بیشتر

علمی-پژوهشی
ابزارهای دیجیتال برای توسعه مهارت های شفاهی در زبان انگلیسی

ورا لوسیا پاویا؛ جونیر گومز

دوره 2، شماره 2 ، اردیبهشت 1399، صفحه 69-82

https://doi.org/10.30473/idej.2019.6870

چکیده
  این مقاله نتایج یک مطالعه قوم نگاری مجازی را ارائه می دهد که در یک کلاس درس آنلاین در یک دانشگاه دولتی در برزیل توسعه یافته است. هدف از فعالیت‌های آنلاین کمک به 70 دانش‌آموز برای توسعه مهارت‌های شفاهی انگلیسی در یک دوره آموزشی 60 ساعته به مدت 15 هفته با استفاده از سیستم مدیریت زبان مودل (LMS) بود. پس از هفته های اولیه و برخی ترک تحصیل، 59 ...  بیشتر

علمی-پژوهشی
انعکاس و آشکارسازی خود در تمرین آنلاین زبان خارجی

جاسپین رومن

دوره 2، شماره 2 ، اردیبهشت 1399، صفحه 83-98

https://doi.org/10.30473/idej.2019.6871

چکیده
  در زمینه تمرین مشترک زبان خارجی آنلاین، ما به چگونگی ترکیب فراشناخت و آشکارسازی خود-ترکیب زمانی که از پتانسیل کامل ابزارهای دیجیتال استفاده می شود، نگاه می کنیم. ما یک مطالعه کیفی از مجموعه‌ای از مشارکت‌های مکتوب توسط انگلیسی به‌عنوان یک زبان خارجی از راه دور زبان‌آموزان فرانسوی ارائه می‌کنیم و به مدلی برای آموزش و یادگیری می‌پردازیم ...  بیشتر