علمی-پژوهشی
دارا تفضلی؛ میشل پیکارد
چکیده
فناوری زندگی دانشگاهی ما را در قرن بیست و یکم به شدت تغییر داده است. چالش معلمان و محققان در زمینه آموزش زبان، آماده کردن معلمان و دانش آموزان با سوادها و شایستگی های جدید است. اصطلاحاتی مانند «سواد دیجیتال»، «سواد فناوری اطلاعات و ارتباطات»، «سواد»، «سواد رایانه»، «سواد چندگانه» و غیره. توسط محققان [1] توضیح ...
بیشتر
فناوری زندگی دانشگاهی ما را در قرن بیست و یکم به شدت تغییر داده است. چالش معلمان و محققان در زمینه آموزش زبان، آماده کردن معلمان و دانش آموزان با سوادها و شایستگی های جدید است. اصطلاحاتی مانند «سواد دیجیتال»، «سواد فناوری اطلاعات و ارتباطات»، «سواد»، «سواد رایانه»، «سواد چندگانه» و غیره. توسط محققان [1] توضیح داده شده و توسط گزارش های مختلف [2-3] برای ادغام موفقیت آمیز فناوری در فرآیند یادگیری و آموزش موثر زبان توصیه می شود. مستقردر ادبیات، این ادغام در دهه گذشته به یک منطقه حیاتی برای آموزش خط تحقیقاتی و زبانشناسی کاربردی تبدیل شده است. از زمان اولین کاربرد واژه "یادگیری زبان به کمک کامپیوتر" در دهه 1980 تا زمان استفاده از "آموزش زبان پیشرفته با فناوری (TELL)" و ابزارهای پیشرفته و پیشرفته مانند "واقعیت مجازی (VR)" و "ربات" بسیاری از محققان بر کاربردهای فناوری در آموزش زبان تاکید کرده اند.
علمی-پژوهشی
وندی مارتل؛ سابین سیکمن
چکیده
این مطالعه کیفی و اکتشافی فرصتهای یادگیری و استراتژیهای یادگیری ارائه شده توسط وظایف با واسطه فناوری را بررسی کرد. در این مطالعه، گروهی از زبان آموزان انگلیسی به عنوان زبان دوم (ESL) در یکی از دانشگاه های آمریکایی با یکدیگر همکاری کردند تا یک وب سایت برای دانشجویان بین المللی بالقوه ای که قصد تحصیل در خارج از کشور در آلاسکا را دارند ...
بیشتر
این مطالعه کیفی و اکتشافی فرصتهای یادگیری و استراتژیهای یادگیری ارائه شده توسط وظایف با واسطه فناوری را بررسی کرد. در این مطالعه، گروهی از زبان آموزان انگلیسی به عنوان زبان دوم (ESL) در یکی از دانشگاه های آمریکایی با یکدیگر همکاری کردند تا یک وب سایت برای دانشجویان بین المللی بالقوه ای که قصد تحصیل در خارج از کشور در آلاسکا را دارند طراحی و ایجاد کنند. از طریق تأملات دانشآموزان پس از تکلیف، مضامین زیر ظاهر شد: «کار معتبر و معنادار انجام دهید»، «با هم کار کردن»، «یادگیری انگلیسی» و «ایجاد اعتماد به نفس». در درون این مضامین، انواع مختلفی از استراتژی های یادگیری زبان به طور مداوم از طریق تجزیه و تحلیل داده ها پدیدار شد: ترتیب و برنامه ریزی، خود ارزیابی و همکاری.
علمی-پژوهشی
فاطمه نامی؛ سیده سوسن مارانی؛ الهه ستوده نما
چکیده
سالها پس از اولین سکهگذاری اصطلاح یادگیری ترکیبی یا ترکیبی، این شیوه یادگیری و دورهها و برنامههای مرتبط با آن هنوز به طور گسترده در زمینه آموزش معلمان CALL مورد بررسی قرار نگرفته است. در تلاشی برای روشن کردن بیشتر این پایگاه پژوهشی، مطالعه موردی حاضر بر پتانسیلهای تجارب یادگیری مشارکتی در یک دوره آموزش ترکیبی معلم برای توسعه ...
بیشتر
سالها پس از اولین سکهگذاری اصطلاح یادگیری ترکیبی یا ترکیبی، این شیوه یادگیری و دورهها و برنامههای مرتبط با آن هنوز به طور گسترده در زمینه آموزش معلمان CALL مورد بررسی قرار نگرفته است. در تلاشی برای روشن کردن بیشتر این پایگاه پژوهشی، مطالعه موردی حاضر بر پتانسیلهای تجارب یادگیری مشارکتی در یک دوره آموزش ترکیبی معلم برای توسعه دانش آموزشی معلمان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی (EFL) از CALL متمرکز است. پنج معلم زن زبان انگلیسی زبان ایرانی در این مطالعه شرکت کردند و در انواع بحثها و وظایف مشترک کلاسی شرکت داشتند. تجزیه و تحلیل وظایف مشارکتی در کلاس نشان داد که همکاری در زمینه های یادگیری آنلاین و حضوری به طور قابل توجهی به توسعه جنبه های مختلف دانش معلمان از ادغام CALL کمک می کند.
علمی-پژوهشی
داگلاس التامیرو
چکیده
در این مقاله به بررسی اصول و جنبههای عملی ارزیابی زبان در یادگیری زبانهای خارجی (FL) میپردازم، بهویژه با تمرکز بر یادگیری زبان به کمک رایانه (CALL) و سایر زمینههایی که در آن رایانهها به عنوان ابزاری برای یادگیری از راه دور استفاده میشوند. ارزیابی زبان (Computer-Aided Assessment - CAA). ارزشیابی یک بعد اساسی از تجربیات یادگیری را تشکیل می دهد ...
بیشتر
در این مقاله به بررسی اصول و جنبههای عملی ارزیابی زبان در یادگیری زبانهای خارجی (FL) میپردازم، بهویژه با تمرکز بر یادگیری زبان به کمک رایانه (CALL) و سایر زمینههایی که در آن رایانهها به عنوان ابزاری برای یادگیری از راه دور استفاده میشوند. ارزیابی زبان (Computer-Aided Assessment - CAA). ارزشیابی یک بعد اساسی از تجربیات یادگیری را تشکیل می دهد و جنبه ای از اکثر فرآیندهای رسمی آموزش و یادگیری زبان است. ارزیابی زبان ممکن است شامل آزمون زبان و همچنین روشها و ابزارهای دیگر مانند مشاهدات، وظایف عملکرد، نمونه کارها و خودارزیابی باشد و با ترکیب اطلاعات از منابع مختلف ارزیابی، فرد میتواند به نتایج معتبرتر و قابل اعتمادتری دست یابد. من از ادبیات مربوط به CALL و ارزیابی زبان و دادههای جمعآوریشده در محدوده پروژه Teletandem برزیل استفاده میکنم: زبانهای خارجی برای همه (از این پس TBP)، برای حمایت از موضع خود در مورد اصولی که ممکن است مشخصه ارزیابی زبان باشند یا نباشند. زمینه تعاملات تله تاندم CAA به عنوان هر نوع فعالیتی تعریف می شود که در آن رایانه ها برای پشتیبانی از فرآیند ارزیابی جدا از و فراتر از عملکرد ساده آنها برای ذخیره و انتقال اطلاعات استفاده می شوند. CAA به ارزیابی سریعتر کمک می کند، کیفیت و کمیت اطلاعات شناسایی شده را افزایش می دهد و ارائه بازخورد در مورد فرآیندهای ارزیابی زبان را به حداکثر می رساند. در پروژه TBP، دانشجویان مقطع کارشناسی از یک دانشگاه برزیل با استفاده از برنامه های کامپیوتری برای ارتباطات همزمان، میکروفون و وب کم با دانشجویان دانشگاه های خارج از کشور تعامل داشتند. علاوه بر ادعاهای مربوط به CALL از ادبیات، من به تعاملات تلهتاندم در هر دو زبان انگلیسی و پرتغالی به عنوان یک زبان خارجی اشاره میکنم، با توجه به مواردی که در آن عوامل تلهتاندم عملکردهای زبانی یکدیگر را ارزیابی میکنند. من همچنین پرسشنامهای را برای ارزیابی در تلهتاندم تحلیل میکنم که بر ارزیابی زبان تمرکز نمیکند، بلکه بیشتر بر تجربه تعامل در زمینه تلهتندم و ابزارهای مورد استفاده برای ارتباط متمرکز است. هیچ تمایز واضحی بین CAA و روش های سنتی تر برای ارزیابی زبان یافت نشد. به نظر می رسد اصول CAA پایه های سنتی ارزیابی و آزمون زبان را با تعدادی از اصول آموزشی که زیربنای یادگیری از راه دور هستند، ترکیب می کند. با این وجود، CALL و CAA میتوانند در جنبههای مختلف آموزش زبان کمک کنند، بهویژه زمانی که تعداد زیادی از زبانآموزان درگیر فرآیندهای آموزش و یادگیری هستند. با این حال، این اصول یک پارادایم جدید در ارزیابی زبان را مشخص نمیکنند، زیرا معیارهای زبانی که عوامل تلهتندم ارزیابی خود را بر اساس آنها انجام میدهند، بسیار شبیه به معیارهایی است که برای مثال، با استفاده از آزمونهای کاغذی و مدادی، زیربنای ارزیابی و آزمون زبان است. مقاله را به پایان می رسانم که نیاز به بررسی بیشتر و ایجاد اصولی برای ارزیابی زبان در زمینه های الکترونیکی را نشان می دهد.
علمی-پژوهشی
بوکچبا هیچام؛ بوهانیا بچیر
چکیده
موفقیت در دانشگاه به داشتن مهارت های برجسته نویسندگی بستگی دارد. با این حال، در بین تمام مهارت های زبانی، مهارت نوشتن سخت ترین مهارت برای تسلط است و وضعیت در مورد زبان دوم یا زبان های خارجی بدتر می شود. پژوهش حاضر با بررسی تأثیرات تطبیق فناوریهای تصحیح خودکار و غلطگیر املا بر مهارتهای نوشتاری، راههای مناسبی را برای غلبه بر دشواریهای ...
بیشتر
موفقیت در دانشگاه به داشتن مهارت های برجسته نویسندگی بستگی دارد. با این حال، در بین تمام مهارت های زبانی، مهارت نوشتن سخت ترین مهارت برای تسلط است و وضعیت در مورد زبان دوم یا زبان های خارجی بدتر می شود. پژوهش حاضر با بررسی تأثیرات تطبیق فناوریهای تصحیح خودکار و غلطگیر املا بر مهارتهای نوشتاری، راههای مناسبی را برای غلبه بر دشواریهای دانشآموزان انگلیسی در نوشتن بهویژه از نظر آیتمهای واژگانی و اشتباهات املایی بررسی کرد. دادههای تحقیق از آزمایشی در دانشگاه آدرار در جنوب الجزایر به دست آمده است که در آن 18 دانشجوی LMD (لیسانس-مستر-دکتری، معادل BMD، کارشناسی ارشد-دکتری) از تصحیح خودکار و غلطگیر املا به عنوان فناوری کمکی استفاده میکنند. یافته های آزمایش نشان می دهد که استفاده از فناوری کمکی تأثیرات محسوسی بر کیفیت تولید دانش آموزان دارد زیرا این فناوری ها توجه را از نگرانی در مورد اشتباهات املایی به سایر جنبه های نوشتاری منحرف می کند. این مقاله همچنین پیشنهادهایی برای بهبود مهارت نوشتاری در سطح مؤسسات آموزش عالی الجزایر (HEI) ارائه میکند.
علمی-پژوهشی
ورا لوسیا پاویا؛ جونیر گومز
چکیده
این مقاله نتایج یک مطالعه قوم نگاری مجازی را ارائه می دهد که در یک کلاس درس آنلاین در یک دانشگاه دولتی در برزیل توسعه یافته است. هدف از فعالیتهای آنلاین کمک به 70 دانشآموز برای توسعه مهارتهای شفاهی انگلیسی در یک دوره آموزشی 60 ساعته به مدت 15 هفته با استفاده از سیستم مدیریت زبان مودل (LMS) بود. پس از هفته های اولیه و برخی ترک تحصیل، 59 ...
بیشتر
این مقاله نتایج یک مطالعه قوم نگاری مجازی را ارائه می دهد که در یک کلاس درس آنلاین در یک دانشگاه دولتی در برزیل توسعه یافته است. هدف از فعالیتهای آنلاین کمک به 70 دانشآموز برای توسعه مهارتهای شفاهی انگلیسی در یک دوره آموزشی 60 ساعته به مدت 15 هفته با استفاده از سیستم مدیریت زبان مودل (LMS) بود. پس از هفته های اولیه و برخی ترک تحصیل، 59 شرکت کننده در این مطالعه وجود داشت. این دوره توسط نویسندگان این مقاله برنامه ریزی و مدیریت شد و تغییراتی در تجربه در مواجهه با تغییرات غیرمنتظره در محیط آموزشی ایجاد شد. به عنوان پشتوانه نظری پیچیدگی، پیوندگرایی و محیط زیست یادگیری، ابزارهای دیجیتال را برای ارتباطات شفاهی ارزیابی کردیم و تأیید کردیم که تأثیر مثبتی بر یادگیری زبان دارند و فرصتهای زبان آموزان را برای تمرین زبان افزایش میدهند. این ابزار نه تنها به رشد مهارت های شفاهی دانش آموزان کمک کرد، بلکه اضطراب آنها را هنگام صحبت کردن به زبان انگلیسی کاهش داد.
علمی-پژوهشی
جاسپین رومن
چکیده
در زمینه تمرین مشترک زبان خارجی آنلاین، ما به چگونگی ترکیب فراشناخت و آشکارسازی خود-ترکیب زمانی که از پتانسیل کامل ابزارهای دیجیتال استفاده می شود، نگاه می کنیم. ما یک مطالعه کیفی از مجموعهای از مشارکتهای مکتوب توسط انگلیسی بهعنوان یک زبان خارجی از راه دور زبانآموزان فرانسوی ارائه میکنیم و به مدلی برای آموزش و یادگیری میپردازیم ...
بیشتر
در زمینه تمرین مشترک زبان خارجی آنلاین، ما به چگونگی ترکیب فراشناخت و آشکارسازی خود-ترکیب زمانی که از پتانسیل کامل ابزارهای دیجیتال استفاده می شود، نگاه می کنیم. ما یک مطالعه کیفی از مجموعهای از مشارکتهای مکتوب توسط انگلیسی بهعنوان یک زبان خارجی از راه دور زبانآموزان فرانسوی ارائه میکنیم و به مدلی برای آموزش و یادگیری میپردازیم که در آن احساسات ادغام شدهاند. ما مطالعه می کنیم که چگونه بیان احساسات و اظهار نظر در مورد یادگیری در گفتمان یادگیرندگان ترکیب می شود. در طول مطالعه ما، رژیمهای تخصیصی مختلفی ظاهر شد، مانند افزونگی، که در آن دانشآموز همان پیام را در انجمن و در یادداشت روزانه منتشر میکند، یا تخصیص تدریجی، که در آن دانشآموز از یک پست توصیفی در مورد واژگان به یک پست شامل استفاده از ضمیر اول شخص "من" برای یک پست عاطفی اجتماعی با استفاده از علامت تعجب و اشاره به خانواده. مواردی وجود داشت که ارجاع به فرآیندهای شناختی، شمول همسالان، آشکارسازی خود و استفاده از فناوری یک بافت پیچیده شناختی-اجتماعی-عاطفی را تشکیل میداد. ما این بافندگی را به مشارکت حداکثری یادگیرنده در قلب یک جامعه اعتماد مرتبط میکنیم و تلاش میکنیم تا این تعامل را الگوبرداری کنیم.