با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن یادگیری الکترونیکی ایران
علمی-پژوهشی
ادغام دانشجویان کارشناسی ارشد از رسانه های اجتماعی به حوزه مطالعاتی و خودکارآمدی در جنوب غربی نیجریه

ادومی الوبومی؛ یوسف الارر

دوره 1، شماره 3 ، بهمن 1397، صفحه 9-16

چکیده
  رسانه‌های اجتماعی یک فناوری تعاملی است که از روی سرگرمی برای تعامل به واقعیت تبدیل شده است، اما به سمت ابزاری قدرتمند برای آموزش در سطح جهانی پیشرفت کرده است. با این حال، علیرغم استفاده و ارتباط آن، استفاده از آن و خودکارآمدی آن برای یادگیری به طور قابل توجهی مورد توجه قرار نگرفته است. بنابراین، این مطالعه رسانه‌های اجتماعی را در ...  بیشتر

علمی-پژوهشی
عوامل تاثیرگذار بر پیشرفت تحصیلی فراگیران مقطع متوسطه مراکز آموزش از راه دور شهر کاشان

عباس تقی زاده

دوره 1، شماره 3 ، بهمن 1397، صفحه 17-28

چکیده
  هدف تحقیق جاری بررسی رابطه و شناسایی سهم هر یک از متغیرهای یادگیری خودتنظیمی، انگیزه پیشرفت تحصیلی و خودپنداره در پیش بینی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پسر مقطع متوسطه مراکز آموزش از راه دور شهرستان کاشان بود. پژوهش حاضر از نوع مقطعی با رویکرد توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری تحقیق حاضر را کلیه دانش آموزان پسر مقطع متوسطه مراکز ...  بیشتر

علمی-پژوهشی
ارزیابی کیفیت آموزشهای ارائه شده در مرکز آموزشهای الکترونیکی دانشگاه تربیت مدرس از منظر دانشجویان و متخصصان آموزشی

علی دانا؛ جواد حاتمی؛ مائده مالکی

دوره 1، شماره 3 ، بهمن 1397، صفحه 29-38

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف بررسی کیفیت و میزان مطلوبیت دوره‌های آموزشی برگزار شده در مرکز آموزش‌های الکترونیکی دانشگاه تربیت مدرس از منظر دانشجویان و متخصصان انجام شد. روش پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از لحاظ ماهیت توصیفی-تحلیلی بود. جامعه‌ی آماری پژوهش حاضر از چند بخش تشکیل شده بود که عبارت بودند از کلیه دانشجویان مرکز آموزش‌های الکترونیکی ...  بیشتر

علمی-پژوهشی
فراتحلیلی بر رویکرد یادگیری ترکیبی و بهبود عملکرد یادگیری

حسین نجفی؛ مژگان حیدری

دوره 1، شماره 3 ، بهمن 1397، صفحه 39-48

چکیده
  هدف اصلی پژوهش، فراتحلیلی بر تحقیقات انجام شده در زمینه رابطه بین یادگیری ترکیبی و بهبود عملکرد یادگیری بود. یادگیری ترکیبی، تبیین کننده نسل سوم نظام آموزش از دور؛ یعنی تلفیق نقاط قوت دو شیوه آموزش سنتی و الکترونیکی است. برای انجام تحقیق، از روش شناسی فراتحلیل مبتنی بر برآورد اندازه اثر رابطه بین یادگیری ترکیبی و بهبود عملکرد یادگیری ...  بیشتر

علمی-پژوهشی
بررسی تاثیر چندرسانه ای آموزشی در یادگیری واژگان انگلیسی

سوسن عارضی؛ بهمن سعیدپور؛ محمدرضا سرمدی؛ بهمن زندی

دوره 1، شماره 3 ، بهمن 1397، صفحه 49-58

چکیده
  مطالعه حاضر با هدف بررسی تاثیر چندرسانه ای آموزشی بر میزان یادگیری واژگان زبان انگلیسی دانشجویان انجام شد. این مطالعه از نظر هدف کاربردی و در شیوه و روش اجرا جزء مطالعات تجربی است. در این پژوهش از طرح چهارگروهی سولومون با پیش آزمون و پس آزمون و گروه کنترل استفاده شد. جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نورکرمانشاه ...  بیشتر

علمی-پژوهشی
اثر آموزش چند رسانه ای بر بهبود مهارت شنیداری دانش آموزان دبیرستانی ایرانی

حسن سلیمانی؛ شورا میرسیافی

دوره 1، شماره 3 ، بهمن 1397، صفحه 59-71

چکیده
  در این مطالعه سعی شده است تا تاثیر احتمالی آموزش چند رسانه ای در افزایش مهارت شنیداری دانش آموزان دبیرستانی در دبیرستان مهراول شهر کرج بررسی شود. هدف بعدی شناسایی این است که آیا رابطه معنی داری بین نگرش دانش آموزان نسبت به استفاده از آموزش چند رسانه ای و آموزش مهارت های شنیداری وجود دارد یا خیر. شرکت کنندگان در این مطالعه 60 دانش آموز ...  بیشتر