با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن یادگیری الکترونیکی ایران
علمی-پژوهشی آموزش از دور
استفاده از فناوری های نوین آموزشی در یادگیری مشارکتی و فعال دانش آموزان ایرانی

مهدی محمودی

دوره 7، شماره 1 ، مرداد 1404، صفحه 1-15

https://doi.org/10.30473/idej.2023.67741.1153

چکیده
  هدف این پژوهش تعیین تأثیر استفاده از فناوری های نوین آموزشی در یادگیری مشارکتی و فعال دانش آموزان پایه ششم ابتدایی می باشد. تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه گردآوری داده ها آزمایشی به روش نیمه تجربی و طرح انتخابی برای اجرا نیز طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعة آماری این پژوهش شامل کلیه دانش آموزان پایه ششم ابتدایی ...  بیشتر

علمی-پژوهشی آموزش از دور
تأثیر سیستم آموزشی IB) International Baccalaureate) بر مهارت های تفکر نقادانه، نگرش، رفتار و خواندن نقادانه فراگیران زبان انگلیسی

فاطمه پشمی تبار؛ منوچهر جعفری گوهر

دوره 7، شماره 1 ، مرداد 1404، صفحه 17-35

https://doi.org/10.30473/idej.2024.68930.1172

چکیده
  فراگیران زبان انگلیسی مشکلات زیادی در مهارت آموزی تفکر نقادانه به منظور ارتقا سطح زبان انگلیسی خود دارند. این مقاله به بررسی تأثیرات سیستم آموز IB در ارتقاء مهارت های تفکر نقادانه، نگرش و رفتار و خواندن نقادانه یک جامعه نمونه متشکل از گروهی از فراگیران زبان انگلیسی در کلاس های ۱۱ و ۱۲ یکی از دبیرستان ها که هم سیستم درسی IB وهم سیستم معمولی ...  بیشتر

علمی-پژوهشی آموزش از دور
بررسی ابزارها و روش‌های ارزشیابی مجازی از یادگیری دانشجویان در دوران شیوع بیماری های واگیر

بهمن زندی؛ حسین خاک نژاد؛ نازیلا خطیب زنجانی؛ فروزان ضرابیان

دوره 7، شماره 1 ، مرداد 1404، صفحه 37-50

https://doi.org/10.30473/idej.2024.71106.1194

چکیده
  بیماری کووید 19 به ما آموخت که آموزش و ارزشیابی مجازی باید همگام با آموزش حضوری مورد توجه قرار گیرد. لذا در این مقاله تلاش شده است، ابزارها و روش‌های مختلف ارزشیابی مجازی از یادگیری دانشجویان در مواقع شیوع بیماری‌های واگیر، مورد بررسی قرار گیرد. در این پژوهش از روش تحقیق کیفی و برای تحلیل اطلاعات از روش گراندد تئوری استفاده شده است. ...  بیشتر

علمی-پژوهشی آموزش از دور
تأثیر ژورنال نویسی گفتگو بر نوشتار زبان آموزان ایرانی در آموزش مجازی و آموزش سنتی

فاطمه تکلو

دوره 7، شماره 1 ، مرداد 1404، صفحه 51-60

https://doi.org/10.30473/idej.2025.71416.1203

چکیده
  این مطالعه به بررسی تأثیر نوشتن ژورنال گفتگو بر عملکرد نوشتاری دانشجویان مترجمی انگلیسی در آموزش مجازی و سنتی دانشگاه پیام نور ایران می‌پردازد. نمونه ای متشکل از 150 نفر از دانشجویان مقطع کارشناسی به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. پس از اجرای آزمون تعیین سطح آکسفورد برای اطمینان از همگنی، 120 دانش آموز که یک نمره انحراف معیار بالاتر ...  بیشتر