با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن یادگیری الکترونیکی ایران
دوره 5 (1402)
دوره 4 (1401)
دوره 3 (1400)
دوره 2 (1398)
دوره 1 (1397)

                       اطلاعات آماری نشریه

تعداد دوره‌ها 6
تعداد شماره‌ها 14
تعداد مشاهده مقاله 51,131
تعداد دریافت فایل اصل مقاله 43,162
نسبت مشاهده بر مقاله 390.31
نسبت دریافت فایل بر مقاله 329.48
تعداد مقالات ارسال شده 221
تعداد مقالات پذیرفته شده 114
درصد پذیرش 52
زمان پذیرش (روز) 260
تعداد پایگاه های نمایه شده 4
تعداد داوران 60

« فصلنامه ایرانی آموزش از دور » نشریه‌ای است با رویکرد علمی که با رسالت توسعه دانش و انتشار نتایج تحقیقات حاصل از پژوهش‌های بنیادی، کاربردی و توسعه‌ای در موضوعات مختلف مربوط به توسعه نظام آموزش از دور در آموزش عالی را به‌صورت.. فصلنامه با صاحب‌امتیازی دانشگاه پیام نور منتشر می‌کند. سایر اطلاعات این نشریه به شرح زیر می‌باشد:

  • فصلنامه ایرانی آموزش از دور با همکاری مشترک انجمن یادگیری الکترونیکی ایران ( یادا) در قالب تفاهم‌نامه همکاری منتشر می‌شود.
  • فلودیاگرام مراحل داوری و پذیرش مقاله در قسمت فرایند پذیرش مقالات شرح داده شده‌است.
  • حقوق معنوی: کلیه حقوق معنوی اثر متعلق به نویسنده است؛
  • این نشریه با احترام به قوانین اخلاق در نشریات تابع قوانین کمیته اخلاق در انتشار (COPE) می‌باشد و از آیین‌نامه اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در آثار علمی پیروی می‌نماید.
  • نوع نشریه: نشریه علمی
  • نوع مقالات علمی قابل انتشار: پژوهشی، مروری، ترویجی، کوتاه، مطالعه موردی، روش‌شناسی، کاربردی، نقطه‌نظر و مفهومی
  • شیوه انتشار: الکترونیکی و چاپی
  • توالی انتشار: فصلنامه
  • زبان نشریه: انگلیسی و علاوه بر آن چکیده و منابع مقالات به فارسی
  • متوسط زمان داوری مقالات: 6 هفته
  • سرقت ادبی: جهت پیشگیری از سرقت ادبی از سامانه مشابه یاب متون Ithenticate استفاده می‌شود.
  • نحوه دسترسی: رایگان و آزاد به مقالات
  • کشور محل انتشار: ایران
  • حوزه فعالیت تخصصی: همه مباحث مؤثر و مرتبط با حوزه فصلنامه ایرانی آموزش از دور
  • شروع انتشار:  تیر ۱۳۹۷
  • هزینه بررسی و پذیرش مقاله: در حال حاضر سه میلیون ریال تا مرحله پذیرش قطعی و سه میلیون ریال هزینه انتشار (جمعاً شش میلیون ریال)
  • نوع داوری: فرایند داوری تخصصی به‌صورت داوری بسته و دوسو ناشناس و حداقل دو داور و یک داور تطبیقی
  • بازه زمانی بررسی اولیه: یک هفته کاری
  • شماره و تاریخ مجوز هیات نظارت بر مطبوعات (وزارت ارشاد): شماره : ۷۹۴۲۰ تاریخ 1396/02/18
  • ایمیل نشریه: ide.journal@pnu.ac.ir

در صورت وجود هرگونه سؤال، برای نشریه ایمیل ارسال فرمائید. به ایمیل شما ظرف مدت 48 ساعت کاری پاسخ داده خواهد شد.

علمی-پژوهشی آموزش از دور
بررسی متغیرهای جمعیت شناختی باشگاه های ورزشی مجازی در شبکه های اجتماعی

نصرت اله عابدینی

دوره 6، شماره 2 ، آبان 1403، صفحه 63-71

https://doi.org/10.30473/idej.2024.71144.1195

چکیده
  از زمان همه‌گیری کرونا بحث آموزش مجازی به صورت گسترده مطرح و در تمام زمینه‌ها از جمله تربیت بدنی وارد شد. در پساکرونا نیز این نوع از آموزش مخاطبان خاص خود را حفظ و حتی گسترش داد به طوری که در حال حاضر در شبکه‌های اجتماعی شاهد رشد باشگاه‌های ورزشی مجازی هستیم. بنابراین جهت شناخت بازار هدف این حرفه، اطلاعات جامعه شناختی از این گروه ...  بیشتر

یادگیری ترکیبی در آموزش از دور: مطالعه تطبیقی چند دانشگاه منتخب

فرهاد سراجی

دوره 1، شماره 1 ، تیر 1397، ، صفحه 9-24

چکیده
  دف این پژوهش بررسی تجارب کشورهای مختلف در زمینه کیفیت بخشی به نظام آموزش ترکیبی است. یادگیری ترکیبی به عنوان موج سوم محیط‌های یادگیری، بعد از محیط‌های حضوری و الکترونیکی در دانشگاه‌ها و سازمان‌های آموزشی مرسوم شده است که هدف عمده آن بهبود کیفیت یادگیری، بسط دامنه پوشش و کاهش هزینه‌هاست. رویکرد پژوهش کیفی و روش آن مطالعه تطبیقی ...  بیشتر

روابط ساده و چندگانه بین سهولت استفاده ادراک شده و سودمندی ادراک شده با پذیرش الکترونیکی در اساتید دانشگاه

سمانه ابراهیمی؛ مهدی معینی کیا؛ عادل زاده بابلان

دوره 1، شماره 2 ، مهر 1397، ، صفحه 45-50

چکیده
  امروزه، پیشرفت تکنولوژیکی سریع، وابستگی جامعه به فناوری اطلاعات را افزایش داده است. یکی از انواع تکنولوژی، یادگیری آنلاین است که یکی از چالش های موسسات آموزش عالی است. هدف از این مطالعه بررسی روابط ساده و چندگانه بین سهولت استفاده درک شده و سودمندی درک شده با پذیرش یادگیری الکترونیکی است. این پژوهش از نوع توصیفی-همبستگی است و در دانشگاه ...  بیشتر

بررسی مولفه های طراحی محیط های آموزش الکترونیکی در آموزش عالی و ارائه چارچوب طراحی آموزشی

یوسف مهدوی نسب؛ اسماعیل سعدی پور؛ مهسا مرادی

دوره 1، شماره 4 ، فروردین 1398، ، صفحه 9-24

https://doi.org/10.30473/idej.2019.6123

چکیده
  طراحی آموزشی نقش کلیدی در اثربخشی دوره های آموزشی مختلف دارد و پژوهش ها نشان می دهند طراحی آموزشی به عنوان یکی از مولفه های تاثیر گذار بر کیفیت دوره های آموزش الکترونیکی نیز محسوب می شود؛ با این وجود در طراحی و اجرای دوره های آموزش الکترونیکی، طراحی آموزشی به نحو شایسته مورد توجه قرار نمی گیرد و در نتیجه شاهد دوره های آموزشی فاقد کیفیت ...  بیشتر

سواد رایانه، اطلاعات، و چند رسانه ای مدرسان زبان انگلیسی: طراحی و اعتبار سنجی یک مقیاس سنجش

حسن سلیمانی؛ مریم روحانی راوری؛ منوچهر جعفری گهر

دوره 1، شماره 1 ، تیر 1397، ، صفحه 43-54

چکیده
  موفقیت برنامه های آموزشی از راه دور نیازمند مدرسانی است که دارای سطوح مختلفی از سواد رایانه، اطلاعات، و چند رسانه ای هستند. به دلیل فرصت های مهمی که تکنولوژی پیشرفته برای بهبود آموزش زبان فراهم کرده استٍ، سواد رایانه معلمان به طور قابل ملاحظه ای مورد توجه قرار گرفته است. مطالعه حاضر سواد رایانه، اطلاعات، و چند رسانه ای 255 مدرس زبان ...  بیشتر

فراتحلیلی بر رویکرد یادگیری ترکیبی و بهبود عملکرد یادگیری

حسین نجفی؛ مژگان حیدری

دوره 1، شماره 3 ، بهمن 1397، ، صفحه 39-48

چکیده
  هدف اصلی پژوهش، فراتحلیلی بر تحقیقات انجام شده در زمینه رابطه بین یادگیری ترکیبی و بهبود عملکرد یادگیری بود. یادگیری ترکیبی، تبیین کننده نسل سوم نظام آموزش از دور؛ یعنی تلفیق نقاط قوت دو شیوه آموزش سنتی و الکترونیکی است. برای انجام تحقیق، از روش شناسی فراتحلیل مبتنی بر برآورد اندازه اثر رابطه بین یادگیری ترکیبی و بهبود عملکرد یادگیری ...  بیشتر

علمی-پژوهشی
تبیین عوامل اثرکذار بر توسعه آموزش ترکیبی در زمینه آموزش عالی (مورد مطالعه : دانشگاه پیام نور استان تهران)
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 11 دی 1398

https://doi.org/10.30473/idej.2020.51139.1061

چکیده
  صورت گرفته است.روش پژوهش از منظر هدف کاربردی و از نظر روش های گردآوری داده ها توصیفی از نوع پیمایشی بوده است. جامعه آماری پژوهش تعداد 360 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور استان تهران بوده است. پس از تعیین حجم نمونه آماری(186) با استفاده از جدول مورگان به روش تصادفی نمونه گیری صورت گرفته است. پس از مطالعه یافته های تحقیقاتی معاصر عوامل ...  بیشتر

علمی-پژوهشی
تاثیر آموزش ترکیبی بر عملکرد تحصیلی درس هنر دانش آموزان دختر پایه هفتم متوسطه اول شهرستان گناباد

مهدیه مهدی زاده

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 08 مهر 1402

https://doi.org/10.30473/idej.2023.10175

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش ترکیبی در نظام آموزش از دور بر عملکرد تحصیلی درس هنر دانش آموزان پایه هفتم متوسطه اول شهرستان گناباد در سال تحصیلی96-95 بود. پژوهش از نوع نیمه تجربی با طرح پژوهش پیش آزمون پس آزمون با گروه آزمایش و کنترل انجام شد. جامعه پژوهشی شامل کلیه دانش آموزان دختر پایه هفتم متوسطه اول در شهرستان گناباد بود، ...  بیشتر

دسترسی رایگان

نحوه دسترسی: رایگان و آزاد به مقالات

مشابهت یابی

سرقت ادبی: جهت پیشگیری از سرقت ادبی از سامانه مشابه یاب متون Ithenticate استفاده می‌شود.

Creative Commons

This work is licensed under a Creative Commons Attribution License 4.0 International (CC-BY 4.0).

DOI

ابر واژگان